|
IES FELANITX |
Nom
i llinatges
|
Comentari
2. Empar Moliner
|
NOTA
|
Que
no ens vinguin a dir a nosaltres que les persones estem al servei de
la llei i no la llei al servei de les persones
Es
diuen Hazte Oír i tenen un autocar carbassa (avui dia, tothom té un
autocar) que circula per l’estat espanyol. Deveu haver vist que
l’autocar té, a banda i banda, uns lemes
escrits. “Els nens tenen penis, les nenes tenen vulva. Que no
t’enganyin”. I encara: “Si neixes home, ets home. Si neixes
dona, seguiràs sent-ho”. Els integrants de la colla expliquen que
combaten una amenaça:
que a les escoles “obliguen a introduir” la diversitat sexual i
promouen “models de comportament lèsbic, gai, bisexual,
transsexual, transgènere i intersexual”. Tenien previst atracar la
nau un dia d’aquests a la insurrecta
Catalunya,
on el pecat, ja se sap, és més present que enlloc.
Vejam si podran.
És
increïble que ens vinguin a explicar a nosaltres les lleis de la
biologia o qualsevol altra llei. Que ens vinguin a dir als
del 9-N o als de l’11-S de cada any
que si has nascut amb penis ets un nen, perquè al teu carnet
d’identitat ho posa, i que el carnet d’identitat és la
finalitat de la discussió. Que ens vinguin a explicar a nosaltres
que, si
et sents dona però tens penis, et fots, t’aguantes, et
reprimeixes, pateixes, t’amagues, et suïcides, plores, perquè la
llei diu que tu, per molt que et sentis dona, ets un home.
I que no s’hi pot fer res, perquè els homes amb penis han existit
des del paradís i que tu no pots saltar-te la llei així com així,
perquè això no és xauxa. I que ens vinguin a dir que si hi ha un
nen que no té penis, que té vulva, llavors mai no serà un nen i
que els seus sentiments, el que sent que és, no compta. I que els
seus pares, si insisteixen a la sedició,
es podrien veure privats de tenir-ne la custòdia.
De
veritat, que ho expliquin a qui vulguin això de la llei. Però a
nosaltres no. Que no ens vinguin a dir a nosaltres que les persones
estem al servei de la llei i no la llei al servei de les persones. A
nosaltres no, sisplau. Que tenim molta feina.
EMPAR
MOLINER Actualitzada el 01/03/2017
1.
Subratlla
els mots clau i estableix l’oració temàtica de cada paràgraf
2.
Elabora
el resum a partir de l’exercici anterior.
3.
Elabora
l’estructura (esquema).
4. Cerca el significat dels
mots en negreta (DIEC2)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada